Οι περισσότερες Φαρμακευτικές Εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα σημαντικό αριθμό προκλήσεων προκειμένου να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην αγορά. Η φαρμακευτική βιομηχανία υπόκειται σε αυστηρές ρυθμίσεις και περιορισμούς στην κυκλοφορία κάθε προϊόντος υγείας. Αφού περάσει από διεξοδικούς ελέγχους, με ποιον τρόπο ένα νέο φάρμακο ή ιατροτεχνολογικό προϊόν φτάνει στην αντίληψη ή στα χέρια ενός ιατρού ή καταναλωτή; Η απάντηση είναι μέσα από το Φαρμακευτικό Marketing και την ευρύτερη προώθηση προϊόντων υγείας.
Το Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ πρόκειται για την εφαρμογή στρατηγικών μάρκετινγκ στην εμπορία φαρμάκων και ιατροτεχνολογικών προϊόντων από ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς σε ιατρούς, φαρμακοποιούς και καταναλωτές. Η συγκεκριμένη μορφή μάρκετινγκ παρέχει τη δυνατότητα στις φαρμακευτικές εταιρείες να εντοπίζουν, να προβλέπουν και να παρέχουν λύσεις για τις απαιτήσεις των πελατών για τους οποίους προορίζονται τα προϊόντα τους. Χωρίς αυτό, η πλειοψηφία των κυκλοφοριών νέων φαρμάκων και προϊόντων υγείας, άσχετα από την αποτελεσματικότητα και την καινοτομία που ενδεχομένως τα χαρακτηρίζει, δε θα λάβουν την απήχηση που τους αρμόζει.
Το Φαρμακευτικό Marketing αποτελεί έναν πολύπλοκο τομέα ο οποίος απαιτεί βαθιά γνώση του αντικειμένου, των προϊόντων αλλά και του κλάδου στον οποίο απευθύνεται. Η αγορά των φαρμακευτικών προϊόντων υπόκειται σε εξαιρετικά αυστηρές κρατικές ρυθμίσεις και περιορισμούς, τους οποίους χρειάζεται να γνωρίζει η εταιρεία μάρκετινγκ που αναλαμβάνει την προώθηση τέτοιου είδους προϊόντων. Παράλληλα, η μελέτη των ανταγωνιστικών εταιρειών παροχής φαρμακευτικών προϊόντων αλλά και των καταλληλότερων μέσων διοχέτευσης των στρατηγικών μάρκετινγκ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι για μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Η γνώση της αγοράς και η εμπειρία που διαθέτει η εταιρεία μάρκετινγκ που αναλαμβάνει την προώθηση φαρμακευτικών προϊόντων καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την επιτυχία της διαφημιστικής καμπάνιας.
Βασικό στοιχείο για μια επιτυχημένη καμπάνια φαρμακευτικού μάρκετινγκ είναι όχι μόνο η αναγνώριση του κοινού στο οποίο απευθύνεται το εκάστοτε φαρμακευτικό προϊόν, αλλά και η προσαρμογή του διαφημιστικού μηνύματος – Digital Copywriting ανάλογα με τον τελικό αποδέκτη. Η συγκεκριμένη μορφή μάρκετινγκ απευθύνεται κατά βάση σε τρία διαφορετικά κοινά, τα οποία περιλαμβάνουν τους ιατρούς, τους φαρμακοποιούς και τους τελικούς καταναλωτές στους οποίους χορηγείται το εκάστοτε φαρμακευτικό προϊόν. Τα τρία αυτά κοινά προϋποθέτουν τη διαμόρφωση τριών διαφορετικών διαφημιστικών μηνυμάτων, καθένα εκ των οποίων ανταποκρίνεται στο ύφος, τις ανάγκες και τις απαιτήσεις κάθε τμήματος του κοινού-στόχου.
Η ένταξη της δυναμικής της ψηφιακής καινοτομίας και η υιοθέτηση ενός επιχειρηματικού μοντέλου που θέτει ως προτεραιότητα τον πελάτη αποτελούν δύο πανίσχυρα στοιχεία που είναι σημαντικό να χαρακτηρίζουν κάθε καμπάνια φαρμακευτικού μάρκετινγκ. Με αυτό τον τρόπο, διευκολύνεται η δημιουργία πιο αποτελεσματικών αλληλεπιδράσεων και η προτίμηση του παρόχου του φαρμακευτικού προϊόντος. Παρά την πίεση του ελέγχου του κόστους, τους Ρυθμιστικούς Περιορισμούς και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, ο κλάδος του φαρμακευτικού μάρκετινγκ είναι σημαντικό να επικεντρώνεται στον τελικό καταναλωτή και τις ανάγκες του και όχι τόσο στα ίδια τα φάρμακα.
Μια νέα, εξατομικευμένη και επικεντρωμένη στις ανάγκες του καταναλωτή προσέγγιση μάρκετινγκ μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά ωφέλιμη για τις φαρμακευτικές εταιρείες. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα διαφόρων στρατηγικών μάρκετινγκ φαρμακευτικών προϊόντων οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν την προσοχή των γιατρών που συνταγογραφούν καθώς και των ασθενών τους.
Αν επιθυμείτε να προσφέρετε στο εκάστοτε φαρμακευτικό προϊόν σας την αξία που του αρμόζει, στοχεύοντας στο κατάλληλο κοινό-στόχο, υπερισχύοντας του ανταγωνισμού, η εταιρεία DMSS Marketing Agency με επικεφαλή τον βραβευμένο καθηγητή Digital Marketing Μιχάλη Μπότα, είναι στη διάθεσή σας προκειμένου να το επιτύχετε. Εφαρμόζοντας μια πρακτική προσέγγιση ψηφιακού μάρκετινγκ που βασίζεται σε μετρήσιμα δεδομένα και το συνδυασμό διαφορετικών καναλιών μετάδοσης του διαφημιστικού μηνύματος, προσφέρουμε στο εκάστοτε φαρμακευτικό προϊόν την αξία που του αρμόζει!