Η νέα “βαριά βιομηχανία” στο επιχειρείν
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ο Έλληνας αναγκάζεται να γίνει ξανά μετανάστης. Οι νέοι φεύγουν, ρίχνοντας μαύρη πέτρα πίσω τους, για χώρες που είναι σε θέση να τους εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο, που θα τους δώσουν το δικαίωμα να ονειρευτούν, να δημιουργήσουν, να παντρευτούν, να κάνουν οικογένεια και να ζήσουν με αξιοπρέπεια. Πράγμα που η ίδια τους η χώρα σήμερα τους το απαγορεύει…
Γράφει ο καθηγητής Digital Marketing Μιχάλης Μπότας
Eνα πολύ μεγάλο ποσοστό των νέων ανθρώπων στην Ελλάδα αποτελεί εν δυνάμει επιστημονικό προσωπικό, με εξειδίκευση και γνώση ενός και πλέον αντικειμένου.
Παρ’όλα αυτά, σε αυτήν την τόσο δημιουργική γενιά, η Ελλαδα δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη δέουσα επαγγελματική αποκατάσταση.
Πνοή σε όλη αυτήν την μίζερη συγκυρία για τα νέα παιδιά που θέλουν να μείνουν στην πατρίδα τους είναι το ψηφιακό Marketing. Αυτός ο νέος τρόπος διαφήμισης μιας εταιρείας, ενός προϊόντος, ακόμα και κάποιου δημοσίου προσώπου ή οργανισμού- με ανεξάντλητα όρια και προοπτική- που οι τάσεις της αγοράς αναδεικνύουν ως τη νέα «βαριά βιοχηχανία» στο επιχειρείν.
Χωρίς να θέλω να πω πολλά για άλλη μια φορά για το ψηφιακό Marketing και να γίνω κουραστικός, θα σταθώ σε αυτό που λέω συνεχώς και στους σπουδαστές στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας, όπου έχω την τιμή να είμαι καθηγητής.
‘’Δεν είναι τόσο τα εργαλεία, όσο η ευρηματικότητα και η ταύτιση με το εκάστοτε προϊόν’’
Για την ουσία του πράγματος να πω, ότι αν κάποιος αποφασίσει να κάνει το βήμα και να ασχοληθεί με το Digital Marketing, πρέπει να έχει στον νου του ότι στην αρχή θα χρειαστεί να αντιληφθεί την εξής πραγματικότητα.
Αυτήν την στιγμή στο παιχνίδι δύο είναι μεγάλοι παίκτες: Η ανάγκη και η συνήθεια. Δηλαδή η Google και τα Social Media (Facebook & Instagram). Ανάλογα λοιπόν με το ποιο είναι το προϊόν σου, διαλέγεις και ομάδα.
Κάνοντας μια αναζήτηση στο διαδίκτυο θα πάρετε μια γεύση για τα παραπάνω και αν ασχοληθείτε περισσότερο θα βρείτε αρκετές λεπτομερείς αναλύσεις σχετικά, τόσο από έμενα, όσο και από αξιόλογους συναδέλφους.
Κλείνοντας, να πω ότι τώρα είναι πραγματική ευκαιρία για τους νέους να ασχοληθούν με το Digital Marketing, γιατί εκτός από το ότι στην Ελλάδα το κομμάτι αυτό βρίσκεται ακόμα σε εμβρυική μορφή, από ότι φαίνεται είναι και το μόνο είδος marketing που θα επιβιώσει στο προσεχές μέλλον. Και ο καλός, αναπόφευκτα θα ξεχωρίσει.
Μιχάλης Μπότας. Καθηγητής ψηφιακού Marketing στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας.