Το SEO (Search engine optimization) είναι κάτι περισσότερο από κοινή λογική, οταν θέλετε να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google, πρέπει να επιλέξετε εναν ειδικό στο SEO, ή ενα Digital Marketing Agency που θα βρείτε στην στην πρώτη σελίδα, ‘οσο πιo ψηλά, τόσο καλύτερη θα είναι η επιλογή.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα δικηγορικό γραφείο. θέλουμε δηλαδή να κάνουμε SEO για δικηγόρους. Η αναζήτησή που πρέπει να πραγματοποιήσουμε είναι μάρκετινγκ δικηγορικού γραφείου, ή δικηγορικό μάρκετινγκ. Αυτός που θα βγει πρώτος στην αναζήτησή, είναι αδιαμφισβήτητα η καλύτερη επιλογή, όχι μόνο ως Ειδικός SEO, αλλά και για όλα τα κομμάτια του παζλ στο μάρκετινγκ της επιχείρισής σας.
Τα παραπάνω μας δείχνουν τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ενας ειδικoς SEO.
SEO Κόστος
Το κόστος του SEO διαφοροποιείται κατά βάση με το αν πρόκειται για εταιρεία SEO, ή για freelancer ειδικό στο SEO. Όποια και να είναι η επιλογή μας όμως, το κόστος πάντα πρέπει να είναι εφάμιλλο με την ποιότητα της εργασίας που πραγματοποιείται.
Παράδειγμα:
Η διαδικασία είναι η εξής, έχουμε για παράδειγμα ένα ιατρείο και η ειδικότητα μας είναι παθολόγος, θέλουμε δηλαδή να κάνουμε SEO για γιατρούς, αν θέλουμε να εμπιστευτούμε έναν ειδικό στο σεο, που όπως αναφέρεται και πριν έχουμε βρει ψηλά στις αναζητήσεις, στο παράδειγμα μας θα πρέπει να τον/την βρούμε στο Ιατρικό Μάρκετινγκ , ή στο μάρκετινγκ ιατρείου.
Αφού βρούμε λοιπόν αυτον ο οποιος ειναι ειδικός στο seo, το κόστος πρέπει να κυμανθεί ανάλογα με τις αναζητήσεις που θα του ζητήσουμε. Αν του ζητήσουμε την αναζήτησή παθολόγος ή σε local επίπεδο πχ παθολόγος Γλυφάδα, τότε η υπηρεσία που θα πρέπει να μας προσφέρει έχει μεγάλο ανταγωνισμό, άρα και μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όποτε θα είναι ακριβότερη από ότι αν του ζητούσαμε παθολόγος ειδικός για μεταβολικό σύνδρομο, που έχει λιγότερες αναζητήσεις, άρα και μικρότερο ανταγωνισμό.
Το seo κόστος λοιπόν ορίζεται κατά βάση από τον βαθμό δυσκολίας και το πόσα χρήματα θα φέρει πίσω στον επιχειρηματία η καλή κατάταξη που μπορεί να του φέρει ένας ειδικός στο σεο.
Κόστος SEO στην Ελληνική Αγορά: Τιμοκατάλογος και Πακέτα Υπηρεσιών.
Παραδείγματα
Βασικό Πακέτο (Basic Package)
Απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις που ξεκινούν την πορεία τους στο διαδίκτυο. Οι τιμές κυμαίνονται από 300 έως 600 ευρώ τον μήνα και περιλαμβάνουν βασική ανάλυση λέξεων-κλειδιών, on-page βελτιστοποίηση και σύντομη μηνιαία αναφορά προόδου.
Μεσαίο Πακέτο (Standard Package)
Κατάλληλο για εταιρείες με αυξανόμενες απαιτήσεις και στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη. Το κόστος κυμαίνεται από 500 έως 1000 ευρώ τον μήνα και καλύπτει τεχνικό SEO, πιο εντατικό link building και ποιοτικό περιεχόμενο, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική ανάπτυξης.
Premium Πακέτο (Premium Package)
Ιδανικό για επιχειρήσεις που επιθυμούν ενισχυμένη προβολή και αντιμετωπίζουν υψηλό ανταγωνισμό. Με μηνιαία τιμή από 800 έως 1500 ευρώ, περιλαμβάνει εκτενή έρευνα ανταγωνιστών, προχωρημένο content marketing και τακτικό έλεγχο στατιστικών.
Επιχειρηματικό Πακέτο (Enterprise SEO)
Προσφέρεται σε μεγάλες επιχειρήσεις με σύνθετες ανάγκες SEO. Οι τιμές ξεκινούν απο 1500 ευρώ τον μήνα και περιλαμβάνουν εξατομικευμένη στρατηγική, συνεχή υποστήριξη και αναλυτική παρακολούθηση αποτελεσμάτων.
Ο Μιχάλης Μποτας είναι καθηγητής Digital Marketing και ειδικός στο SEO, αρθρογραφεί για τις τεχνικές SEO (Search engine optimization) από το 2012, υπογράφοντας ενα απο τα μεγαλύτερα portfolio στην Πρώτη Σελίδα της Google.