Το ερώτημα σύνηθες και το ακούμε ολό και συχνότερα, Πως θα βγώ στην πρώτη σελίδα Google;
Καλές και οι διαφημίσεις στο Facebook, ακόμα καλύτερα τα Adwords, εξαιρετικες οι κριτικές από το Google My Business αλλά αυτό που εχει την μεγαλήτερη και ουσιαστικότερη σημασία είναι η αυτού μεγαλειότης της Οργανικής Αναζήτησης SEO
Πάμε να δούμε κάποια από τα πιο σημαντικά κομμάτια του πάζλ της πρώτης σελίδας Google
Γράφει ο Καθηγητής Digital & Social Media Marketing Μιχάλης Μπότας
Ο Τίτλος (Title tag) είναι μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους για να σταθμίσετε τη θέση σας στα οργανικά αποτελέσματα, βρείτε λοιπόν απλά ένα τίτλο με κορμό από λέξεις-κλειδιά που μέσα σε μια γραμμή να σκιαγραφεί τη σελίδα σας.
Ο τίτλος είναι απαραίτητο να μην υπερβαίνει τους 65 χαρακτήρες (δεν υπάρχει αρνητικό όριο ας είναι και μια μόνο λέξη η φράση πχ “αεροπορικά εισιτήρια”). Προειδοποίηση: Μην αφήσετε τον ίδιο τίτλο σε πολλές σελίδες, μετράει αρνητικά πολύ σημαντικό είναι επίσης να μην αφήσετε σε σελίδες, κατηγορίες η άρθρα τον τίτλο “Untitled”! η γενικά να μείνουν χωρείς τίτλο.
Η περιγραφή Meta description είναι εξίσου σημαντική γιατί συμπληρώνει τον τίτλο ως προς τον χαρακτηρισμό της σελίδας, ακόμα είναι απαραίτητο να είναι χτισμένη από λέξεις-κλειδιά με μοναδικό περιεχόμενο το πολύ μέχρι 150 χαρακτήρες.
Φτάσαμε και ίσως στο πιο σημαντικό κομμάτι, στο Περιεχόμενο, content is king λέει ο Bill Gates αλλά και άλλοι πολλοί, Θα ήταν πιο σωστό όμως να πούμε ότι το περιεχόμενο είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί είναι αυτό που τραβάει την προσοχή των επισκεπτών και προκαλεί την Google να το αναζητήσει, πλέον αν έχεις ελκυστικό μοναδικό περιεχόμενο ακόμα και με ένα blog της κακιάς ώρας θα εμφανίζεσαι ικανοποιητικά. Μην συμβιβαστείτε με το περιεχόμενο άλλων ιστοσελίδων που μπορεί να σας κάνει, αν το κάνετε αυτό ξεκινάτε με τους χειρότερους οιωνούς και με κίτρινη κάρτα από την Google. Ασχοληθείτε σοβαρά με την ιστοσελίδα σας, ενημερώνετε και συμπληρώνετε πολύ συχνά το υλικό, μην το παρατήσετε μετά την κατασκευή.
Χρειάζεστε οπωσδήποτε μια κατηγορία Βlog ή νέα, που θα την ανανεώνετε όσο πιο σύντομα μπορείτε, το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος και καλή επιλογή θεμάτων αν δεν μπορείτε να συντάξετε οι ίδιοι μοναδικό περιεχόμενο, τότε μην κάνετε copy paste κάντε rewriting αλλά και πάλι αναφέρετε την πηγή.
Η ώρα του Sitemap η αλλιώς του χάρτη της ιστοσελίδας σας, εξαιρετικά απαραίτητο αρχείο στοχεύει ώστε τα robots των μηχανών αναζήτησης να καταγράψουν όλα όσα πρέπει από ένα site, κατά την άποψη μου το sitemap πρέπει να είναι στην αρχική μας σελίδα στο τέλος.
Κάθε σελίδα θα πρέπει να κάνει χρήση από διαφορετικές Κεφαλίδες Headings H1, H2, H3 που πρέπει να περιέχουν τα σημαντικά μας keywords, είναι είναι ευρέος γνωστό πως η Googleαγαπάει τα τακτοποιημένα siteπου βοηθούν το μάτι του επισκέπτη στην κατανόηση του υλικού, μην ξεχνάτε ότι η H1 πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά επαναλαμβάνοντας τον βασική μας περιγραφή.
Περιγραφή κάτω από τις εικόνες μην το θεωρείτε ασήμαντο βοηθάει και μάλιστα παρά πολύ, η περιγραφή πρέπει να αντιπροσωπεύσει την εικόνα, η την σελίδα και όχι για ακόμη μια φορά την γενική περιγραφή του site.
Τα προηγούμενα χρόνια τα Meta keywords ήταν το άλφα και το ωμέγα του SEO αλλά σήμερα δεν έχουν σχεδόν καμία ισχύ. Η Google έχει σταματήσει κατά πολύ μεγάλο ποσοστό να τα λαμβάνει υπόψη της, φυσικά και πρέπει να είμαστε τυπικοί γνωρίζοντας όμως ότι το κάνουμε απλά για να είμαστε σε όλα άψογοι.
Η Έδρα του server παίζει ρόλο, οσο πιο καλός ο server, τοσο πιο αξιόπιστο θεωρεί και η google το website μας
Backlinks oσο περισσότερα τόσο το καλύτερο, μην κάνετε το λάθος όμως και αγοράσετε, η Google θα το καταλάβει και θα σας τσακίσει, ζητήστε από φίλους, γνωστούς να σας αναπαράγουν αλλά ακόμα και αυτό δεν πρέπει να γίνει όπως να ναι, δηλαδή σε ένα website με παπούτσια να γράφει από κάτω για ειδή ψαρέματος, και αυτό είναι λάθος! Αποτελεί εναν σημαντικό παράγοντα για να ανέβετε, αλλά είναι επικίνδυνο! Σε αυτό σας προτείνω να απευθυνθείτε σε έναν που ξέρει να διαχειριστεί τα backlinks.
Η ηλικία του site σας είναι ένα θέμα που όσο σημαντικό και να είναι, εσείς δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα, απλά περιμένετε.. προσοχή όμως, αν παρατήσετε το site σας, ακόμη και αν αυτό έχει ανοδικές τάσεις ,όσο παλιώνει θα σας γυρνάει μπούμερανκ.
Ακούγονται πολλά και γράφονται άλλα τόσα για το πια πλατφόρμα κατασκευής website είναι η καλύτερη, κατά την άποψη μου αν δεν θέλετε να δαπανήσετε πολλά χρήματα και να δείτε γρήγορα αποτελέσματα η πλατφόρμα WordPress δεν έχει αντίπαλο, εκτός από πολύ όμορφα έτοιμα themes που μπορείτε να προσαρμόσετε όπως επιθυμείτε είναι και ότι πιο φιλικό στην αναζήτηση Google, πράγμα βεβαιωμένο και από τον Matt Cutts μηχανικό λογισμικού στη Google.
Μιχάλης Μπότας. Καθηγητής Digital Marketing στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας.